Valmennuspäällikön tervehdys

Terve seuraväki!

Elämme poikkeuksellisia aikoja joka asiassa, myös jalkapallossa. Toiminta on laitettu jäihin pitkälle kevääseen ehkä jopa kesään.

Vaikka joukkuetoimintaa ei voida järjestää, antaa se mahdollisuuden kehittää itseään aivan uudella tavalla. Omatoimista harjoittelua ja liikuntaa on hyvä lisätä arkeen ja rakentaa mielekkäitä päivärytmejä etäopintojen yms. ohella.

Terveyssuositusten mukaan, lapsen tulisi liikkua vähintään kaksi tuntia päivässä, josta toinen tunti reipasta ja hengästyttävää liikuntaa. Huipulle tähtäävien urheilijoiden tulisi harjoitella 20 tuntia viikossa (n. 3 tuntia päivässä). Liikunnan tuli olla monipuolista esim. pyöräilyä, juoksua, hiihtoa, luistelua yms.

Lajitaitoja täytyy luonnollisesti tehdä paljon, jos haluaa kehittyä jalkapallossa. PPJ on lähettänyt treenipäiväkirjapohjan kaikille. Treenipäiväkirjasta löytyy yleisiä vinkkejä, mitä voi ja kannattaa harjoitella omalla ajalla. Joukkueiden valmentajat ja seuran valmennushenkilöstö tukee omatoimisen harjoittelun suunnittelussa ja antaa palautetta yksilöllisesti harjoittelusta ja sen sisällöstä.

Lähipäivien aikana, on tulossa videomateriaalia tukemaan joukkueiden harjoittelua MSA (mobile soccer academy), pelaajan arviointipohja valmentajan kanssa toteutettavaa kehityskeskustelua varten, valmentajan arviointipohja, jolla sparrataan myös valmentajia seuran valmennushenkilöstön kanssa, kikkahaasteita sosiaalisessa mediassa yms.

Kaiken tekemisen ja tukitoimien ohella, tärkeintä on päivittäinen ja viikoittainen määrätietoinen tekeminen. Kannustan myös vanhempia osallistumaan lapsen tukemiseen liikunnallisessa toiminnassa ja seuraamaan positiivisessa hengessä harjoituspäiväkirjan täyttämistä ja seuraamista.

Ei passivoiduta, vaan käytetään tämä mahdollisuus hyödyksi ja otetaan myös isoksi teemaksi liikuntakasvatus.

Futisterveisin:
Axel Orrström,

PPJ Valmennuspäällikkö

Yhteistyökumppanit